czwartek, 23 czerwca 2016

9 RZECZY, KTÓRE POWINIENEŚ ZROBIĆ, ABY NIE ZMARNOWAĆ WAKACJI

Słońce, 40 stopni, plaża i drinki z palemką - tak większość wyobraża sobie wakacje. Istnieje też grupa ludzi, dla których wakacje to spanie do 12 i obiad na śniadanie. Jednak te pierwsze wyobrażenia trochę odbiegają od rzeczywistości, a te drugie od ideału. 
Chyba co roku każdy uczeń, student lub też pracująca osoba podczas urlopu zastanawia się jak nie zmarnować wakacyjnego czasu. Oczywiście wakacje służą  głównie do odpoczynku, ale uwierz mi, odpoczniesz przez pierwszy tydzień - dwa, a później dopadnie Cię  rutyna i poczucie beznadziejności. Dlatego przedstawiam Ci kilka rzeczy, dzięki którym wakacje wykorzystasz pożytecznie, aktywnie i bez nudy.



CZYTAJ
Wakacje to idealny czas by nadrobić książkowe zaległości lub przełamać się do ich czytania. Nie traktujcie czytania jak kary, czerpcie z tego przyjemność. Wyimaginowany świat, w który możemy się przenieść rozwija naszą wyobraźnię, koncentrację oraz bogactwo językowe. Świetna alternatywa dla telewizora, który ( by the way) możesz trochę odpuścić.

ROZWIJAJ PASJE
Nie miałeś czasu w ciągu roku by skupić się na swoim hobby? Wykorzystaj więc wolny czas! Wyciągnij zakurzoną gitarę, wykup karnet na basen, poćwicz taniec... Nie zamykaj się przed swoimi talentami! Sama się przekonałam, że nie warto - tylko marnujesz czas oddalając się od tego.

REALIZUJ MARZENIA
Zacznij pisać bloga, skocz na bungee, wybierz się w podróż stopem. Zrób coś o czym zawsze marzyłeś lecz... nie było na to czasu. Teraz jest! 
A gdy marzą Ci się wakacje na plaży i drinki z palemką.... 



ZAPLANUJ PODRÓŻ
Jest wiele ofert w biurach podróży. Możesz również złapać ciekawą ofertę na last minute. Albo po prostu sam zorganizuj taką wycieczkę. Zwiedzaj, poznawaj, rozwijaj się i odpoczywaj.

ZMIEŃ COŚ
Zmiany nie zawsze muszą nadchodzić w Nowy Rok, mogą przyjść podczas wakacji. Skup się na tym co Ci nie pasuje i staraj się to zmienić - pomalutku, małymi kroczkami. Nie musi to być poważna zmiana wewnętrzna, ale może kolor włosów, czy ustawienia mebli w pokoju, czy (wreszcie!) idealny porządek w szafie.


ZADBAJ O SIEBIE
Gdy jesteśmy zapracowani nie zwracamy uwagi na samych siebie. Może to ten czas, gdy nasze ciało woła do nas: "HELP!". Pisałam tutaj dlaczego powinniśmy dbać o skórę i jak powinna wyglądać podstawowa pielęgnacja i szczerze zalecam zatroszczyć się o to
Jednak wakacje to też idealny czas by w końcu popracować na wymarzoną sylwetkę. Zacznij zdrowiej jeść, bo przecież masz teraz więcej czasu na przygotowanie porządnych posiłków. Wykup karnet na siłownię - ja już to zrobiłam! :)

NADRÓB SPOTKANIA Z PRZYJACIÓŁMI
Zróbcie ognisko, zorganizujcie babski wieczór lub wspólny wypad nad jezioro.




ŁAP WITAMINĘ D3
Leżenie plackiem na słońcu to obowiązkowa wakacyjna czynność. Pamiętaj tylko, by nie przesadzić. Bo chyba twoim celem nie jest zostanie rakiem  :)

WSTAWAJ WCZEŚNIE
...by więcej zrobić. Nie marnuj czasu na spanie do południa, nie ma to sensu i uwierz,  wcale się nie wyśpisz. Jeśli jednak nie możesz się zmobilizować, zajrzyj tutaj.



Szczerze powiedziawszy, sporo czasu minęło odkąd zorientowałam się, że źle korzystam z wakacji. Jednak staram się teraz mocno, aby były idealne i aby mieć poczucie zrealizowania.
Moim wakacyjnym celem są wymarzone wakacje, w malowniczym miejscu, z tematycznymi dziś, drinkami z palemką ;) Jednak na to przyjdzie czas we wrześniu, na razie skupiam się na sobie i swoich zajęciach i zainteresowaniach. Obym nie straciła motywacji (z natury jestem strasznym leniem, ale ciiii....).


Mam nadzieję, że post się podobał, a rady okazały się przydatne. Dziękuję, że jesteście! :)
Życzę udanych wakacji!
Magda


13 komentarzy:

  1. Świetne pomysły! Ja jutro dodaje post z kilkoma pomysłami jak spędzić wakacje :D

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się ze wszystkim, ale... wstawać wcześnie? :| jak to... ja dziś marzenie spełniłam, zapraszam, opisane: https://codeeine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja wiem. :) sama lubię pospać. Ale nie codziennie
      Co to za wakacje kiedy je prześpisz?

      Usuń
  3. Szykuję się do nadrobienia czasu z przyjaciółką z którą już nie widziałam się kupe czasu, niestety :)
    Pozdrawiam i życzę miłych wakacji, lifebystone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem Ci, że zainteresował mnie Twój post (znalazłam na grupie na fb) i nie żałuję, że weszłam :D Świetnie napisane + piękne zdjęcia! Ważne jest, gdy są one dobrej jakości i zachęcają po prostu. Dobrze, że starasz się ludzi zmotywować, aby coś zrobili dla siebie, bo często się spotykam, że znajomi po wakacjach mówią: 'Co robiłeś we wakacje?' - 'Nic'. No ja się pytam jak nic?! To niesamowity czas w roku!
    Jako studentka turystyki zawsze muszę mieć aktywne wakacje, ale ja ogólnie od zawsze jestem zdania, że wolę umrzeć z wyczerpania niż z nudów. Pasje mam cały rok (jeździectwo, konia mam pod domem), ale zawsze w okresie letnim więcej trenuję, więcej zawodów jeżdżę więc jest moc!
    W tym roku niestety pasja musi poczekać na mnie, konia daję w dzierżawę do listopada aż, bo wyjeżdżam na koniec lipca na 3 miesiące do Grecji <3 Oj tak, całe 3 miechy w raju :D Praktyki zagraniczne to mega sprawa - nie dość że doświadczenie, pieniądze, to jeszcze przygoda życia :D
    Za rok wybieram się na Campa do USA na 3 miesiące, więc kolejnych wakacji wyczekuję jeszcze mocniej!!!
    A tymczasem czekam, aż rodzice z wyjazdu wrócą i ruszam na kolejną autostopową wyprawę, tym razem na kilka dni do Londynu :D
    Także dobrze tam też ze stopem napisałaś! Każdemu polecam taką formę podróżowania :D
    Świetny wpis, coś czuję, że zostanę na dłużej:)
    Zostawiam też link do siebie - blog typowo o podróżowaniu: praktyki zagraniczne, autostop i wiele innych, może Cię zainteresuje:)
    Pozdrawiam i miłych wakacji!<3
    http://bedziesz-miedzy-gwiazdami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku dziękuję za miłe słowa :)bardzo się cieszę że Ci się podoba.
      ale super, że jedziesz do Grecji. Mi marzą się tam wakacje, ale najpierw trzeba sobie na nie zapracować ;)

      Usuń
  5. Świetnie napisane! Niby proste, niby oczywiste, a jednak czasem trzeba to komuś po prostu powiedzieć mimo, że sam o tym wie :-) wielki plus za zachęcanie do czytania, wielki! :-)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://lepszaodsiebie.blog.pl/2016/06/24/po-co-sie-wywyzszac/

    OdpowiedzUsuń
  6. trafiłam tu drugi raz... to znaczy, że wpis jest naprawdę ciekawy, skoro fragment tytułu znowu mnie przyciągnął :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja do tej listy dodałabym jeszcze "odpoczywaj" ;-)
    Często o tym zapominamy planując kolejne wolne dni...
    Może to być oczywiście odpoczynek aktywny (jazda na rowerze, wędrówki po górach, bieganie po plaży, etc.), ale przyda nam się także chwila relaksu z ulubioną książką, albo kieliszkiem wina i hamakiem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio pogoda jest tak zmienna, że czasami lepiej jednak zostać dłużej w łóżku. 30 stopni zaduch i brak słońca to chyba najgorsze, co może być w wakacje. Rady są bardzo dobre, ja bym jeszcze coś dodała - nr 10 Niczego nie planuj. W wakacje warto robić rzeczy spontanicznie, bez planów, bo gdy coś nie pójdzie po naszej myśli możemy się rozczarować.
    Pozdrawiam ;) Tak Po Prostu BLOG [klik]

    OdpowiedzUsuń
  9. Uhh... z tym wstawaniem wcześniej jest różnie. Można by powiedzieć, że to jest bardziej jak jakieś wyzwanie :D

    http://aniaszumlas.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń